piątek, 2 listopada 2012

     Jeszcze nie dawno nie potrafiłam znaleźć czasu dla siebie, wypełniam codzienne obowiązki, spełniałam oczekiwania innych i czasu na to na co naprawdę miałam ochotę było bardzo mało. Dlatego w listopadzie postaram się to zmienić. Zainspirowana pomysłem Edyty z Life Skills Academy dotyczącym Celebrowania Wieczorów postanowiłam go troszkę zmodyfikować. Sama idea bardzo mi odpowiada, jednak jak się przekonałam w październiku nie koniecznie wieczorem mam wolną chwile. Z racji tego, że w minionym miesiącu postanowiłam wyrobić sobie nawyk wczesnego wstawania (w dni powszednie 6.00 w weekendy 8.00) często rano mam trochę wolnego czasu, a wieczory są wypełnione obowiązkami. Dlatego postanowiłam, że w listopadzie codziennie (o dowolnej porze) zrobię coś tylko dla siebie, coś co sprawia mi przyjemność. Może to być czytanie książki, oglądanie ulubionego serialu, wyjście ze znajomymi albo zwykłe malowanie paznokci. Po prostu wszystko co sprawi mi choć 5 minut radości.


    Kolejnym „projektem” na listopad jest wyjście ze strefy komfortu i stopniowe jej poszerzanie. Kiedyś byłam bardzo otwartą osobą. Uwielbiałam zmiany i spontaniczność. Kilka lat temu stałam się swoim przeciwieństwem. Nie lubię zmian i nowości. A szkoda bo wyjście poza strefę komfortu otwiera nowe możliwości rozwoju osobistego. Zajęcia z dekoratora wnętrz sprzyjają mojemu zadaniu. W grupie mam 19 osób, w tym miesiącu postaram się z każdą z nich zamienić choć kilka zdań. Innym sposobem na „wyjście z pudełka” jest pozbycie się strachu przed załatwianiem niektórych spraw telefonicznie. Jednak najtrudniejsze będzie wygłoszenie prezentacji po angielsku. To wszystko wymaga ode mnie odwagi. Mam nadzieje, że uda mi się ją zdobyć i sprostać zadaniu. 



Plany na listopad
Edukacja
1. Stal – obliczenie płatwi i wiązara
2. Żelbet – obliczenie płyty i żebra
3. Elektryka - wykres miesięcznego zużycia prądu; zaprojektować instalacje elektryczną w mieszkaniu; projekt oświetlenia, siły i zabezpieczeń; projekt ochrony przeciwporażeniowej i odgromowej obiektu
 4. Ekonomika – uporządkować spis elementów w kolejności wykonania, uzupełnić o numery KNR, zrobić kosztorys (do 15.11)
5. Urbanistyka – zaznaczyć formy płyt, powiązania komunikacyjne, rewitalizacja rynku 
6. Budownictwo komunikacyjne – zaprojektować drogi, chodniki, parkingi
7. TRB - kolokwium (13.11)
8. Przygotować prezentacje na angielski (tekst+multimedia)
9. Przepisać notatki z Dekoratora Wnętrz + zadanie

Sport&Beauty
1. Spacer – codziennie chociaż 15-20 minut (26/30)
2. Ćwiczenia na brzuch – 4 razy w tygodniu (3/4, 1/4, 0/4, 0/4, 0/4)
3. Ćwiczenia na pośladki – 4 razy w tygodniu (3/4, 1/4, 0/4, 0/4, 0/4)
4. Domowe SPA – raz w tygodniu (5/5)

Angielski
1. Filmy w originale – 2 (2/2)
2. Grey’s Anatomy season 9 w oryginale – bieżące odcinki
3.
Część audiobooka Harry Potter and the Dealthy Hallows – (rozdział 11/17)
4. Część książki Harry Potter and the Deathly Hallows – (str 184/285)
5. Gramatyka "English Grammar In Use" Murphy – Conditionals and wish
6.
Tworzenie fiszek i powtórki w Anki

Włoski
1. Włoski nie gryzie! – 3 rozdziały (0/3)
2. Słuchać muzyki włoskiej
3. Tworzenie fiszek i powtórki w Anki

Samorozwój
1. Kurs euroKobieta (podstawy grafiki komputerowej, projektowanie stron internetowych, reklama internetowa i rynek elektroniczny)
2. Wypróbować kolejne przepisy (2/2)
3. Przeczytać artykuł „Inteligentny dom” i „Budownictwo pasywne”
4. Poszerzanie strefy komfortu.
 
Inne
1. Przeczytać 4 książki – „Dziedzictwo Tom I” (263/388), „Gaumardżos!” (389/389), „Johnny Depp Współczesny buntownik” (302/302), "Automaniaczka" (360/360) (3/4)
2. Kupić portfel
3. Pić ok. 1-1,5 litra wody dziennie
4. Wieczór z damskim kinem (Coco Chanel)
5. Wczesne wstawanie (24/30)
6. Projekt Denko (czyli zakaz kupowania kosmetyków)
7. Każdego dnia zrobić coś dla siebie
8. Zastanowić się nad prezentami na gwiazdkę
9. Upiec pierniczki na święta
10. Porządek w szafie z ubraniami

11. Wybrać i wywołać zdjęcia z wakacji


(aktualizacja 30.11.2012) 

6 komentarzy:

  1. Bardzo podoba mi się takie celebrowanie wieczór 'me myself and I'. A co do poszerzania strefy komforty, to mogłabym się podpisać pod tym co napisałaś. Kiedyś byłam otwartą osobą i potem nagle wszystko odwróciło się o 360 stopni..więc cwiczę swoje 'wychodzenie z pudełka' kazdego dnia.

    OdpowiedzUsuń
  2. czekałam na Twój listopadowy plan ;) też zrobię u siebie coś podobnego ;) powiedz mi skąd bierzesz audiobooki z angielskiego? masz może jakieś darmowe żródło?

    OdpowiedzUsuń
  3. wow jestem pod wrażeniem listopadowych planów! Trzymam mocno kciuki za ich realizację!

    OdpowiedzUsuń
  4. sporo masz tych planów ;) podziwiam ludzi, którzy znajdują aż tyle energii. Trzymam kciuki !

    OdpowiedzUsuń
  5. Wywołać zdjęcia z wakacji!
    Tak!! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Trzymam kciuki za Plan! :) i podziwiam i pozdrawiam :)i muszę wziąć przykład od Ciebie;)

    OdpowiedzUsuń